Tiedote: Microsoft ja eCraft paketoivat kaikki pk-yrityksen tarvitsemat palvelut saman katon alle

/ Ville Hemmilä

Business-flow-powered-by-Microsoft

Microsoft ja suomalainen ohjelmisto- ja konsultointiyritys eCraft ovat julkaisseet yhteistyössä kehittämänsä Business Flow-ratkaisun, joka kokoaa kaikki pk-yrittäjän tarvitsemat liiketoimintasovellukset  tuttuun 0365-ympäristöön. Ratkaisu sisältää niin myynnin johtamisen, tilaus- ja toimitusprosessin ja raportoinnin kokonaisuuden, jossa kaikki osat on integroitu saumattomasti yhteen. Ratkaisu on globaalissakin mittakaavassa ainutlaatuinen kansainvälistymishankkeet ovat jo käynnissä.

Mikä on Microsoftin Business Flow -ratkaisu pk-yrityksille?

Business Flow -ratkaisu tuo pk-yrityksen käyttöön tuttujen Office 365 -ratkaisujen lisäksi kaikki pk-yrityksen tarvitsemat liiketoimintasovellukset: se sisältää muun muassa myynnin johtamisen, tilaus- ja toimitusprosessin ja raportoinnin työkaluja yhtenä kokonaisuutena, jossa eri järjestelmät keskustelevat keskenään: läpinäkyvyys ja ennustettavuus kasvavat. Asiakasyrityksellä voi entuudestaan olla käytössään Office 365-palvelu tai sen voi ottaa käyttöön osana kokonaisratkaisua, mutta se ei ole pakollinen ratkaisun käyttöönottamisen kannalta.

Business Flow -ratkaisun käyttöönotto on helppoa ja nopeaa: sitä tukevat valmiit koulutuskokonaisuudet ja jo miljoonille käyttäjille tuttu Microsoft-ohjelmien ja pilvipalveluiden toimintalogiikka.

Liiketoiminnan yhteispeli, parempi asiakaskokemus ja kasvun läpinäkyvä johtaminen muodostavat nyt yhden sujuvan työkalukokonaisuuden:

• Microsoft Office 365 sisältää kaikki tutut yrityksen perustyökalut mukaan lukien Office-ohjelmistot, sähköpostin, kalenterin, videoneuvottelut, Yammerin sekä turvallista pilvitallennustilaa tiedostoille.
  • Microsoft Power BI sisältää yrityksen tarvitseman raportoinnin ja visualisoinnin yhteen näkymään.
  • Microsoft CRM Online on johtava asiakkuudenhallinnan järjestelmä. Järjestelmä kattaa myynnin lisäksi myös asiakaspalvelun sekä markkinoinnin tehokkaan hallinnan.
  • Microsoft Dynamics NAV mahdollistaa täyden kontrollin yrityksen talouden, tilauskannan, varaston, toimituksien sekä laskutuksen hallintaan. Järjestelmällä on yli miljoona käyttäjää globaalisti.

Business Flow -ratkaisun teknologiakumppanina toimii eCraft

eCraftin tavoitteena on ollut luoda pk-yrityksille suunnattu palvelukokonaisuus, josta yritykset saavat kaikki tarvitsemansa liiketoimintajärjestelmät samasta paikasta, valmiiksi täysin yhteensopivina.

”Uskomme auttavamme suomalaisia yrityksiä tarjoamalla heille johtavia järjestelmiä nopeasti käyttöön otettavana palveluna, mikä laskee dramaattisesti käyttöönoton kustannuksia. Uskallan sanoa, että tähän ratkaisuun investoimalla yrittäjä nostaa helposti yrityksensä arvoa”, kertoo eCraftin toimitusjohtaja Ville Hemmilä.

”eCraft on osoittanut innovatiivista näkemystä ja rohkeutta lähtiessään tähän eurooppalaisittainkin ainutlaatuiseen hankkeeseen, johon se on tuonut vahvan ymmärryksensä suomalaisyrittäjän arjen haasteista. Yhteistyö eCraftin kanssa on sujunut todella hyvin ja jo nyt saatu asiakaspalaute on erittäin positiivista”, toteaa Microsoft Business Solutions -yksikön johtaja Mika Aromaa.

Business Flow -ratkaisu on käytössä jo muutamissa asiakasorganisaatioissa, ja käyttöönottoja on meneillään useissa  yrityksissä.

”Nordic Regional Airlinesille oli tärkeää saada käyttöönsä työkalu, jonka avulla saa nopeasti reaaliaikaisen kuvan liiketoiminnan tilasta ja pystyä ennustamaan tulevaa. Käyttöönotto tapahtui todella nopeasti: hieman yli kuukaudessa”, kertoo Nordic Regional Airlinesin talousjohtaja Sari Vähäkuopus.

Lue lisää, miten Nordic Regional Airlines hyötyi Business Flow -ratkaisusta osana koko taloushallinnon suurempaa uudistamista. http://www.ecraft.com/fin/referenssit/2016/3/3/nordic-regional-airlines

Business Flow mahdollistaa myös tietojen paremman saatavuuden ja hyödyntämisen. Fountain Park hyödyntää  Microsoft CRM -järjestelmää, jonka on toimittanut Microsoftin partneri Office Management. "Yritykset tarvitsevat myös myyntiin ja asiakkuuksien johtamiseen uutta innovatiivista otetta ja rohkeita, avoimia toimintapoja. Yritysten tulee siirtyä kontrollikeskeisyydestä avoimeen sisäiseen viestintään, tiedon jakamiseen ja yhdessä oppimiseen”, toteaa Fountain Park Oy:n varatoimitusjohtaja Tuomo Lähdeniemi.

Kumppanit pk-yritysten Business Flow -ratkaisussa:

·        eCraft

·        Elisa

·        Fonecta

·        Isoworks Oy

·       ALSO jälleenmyyntikanavan kautta: Office Management Oy, Triuvare Oy, Craftworks Oy, SystemaStore Oy ja ITsPro Oy

Lue Microsoftin tiedote aiheesta tästä

Tutustu tarjoomaan:

Lue lisää Microsoft Business Flow -ratkaisusta: www.businessflow.fi

Lue lisää Business Flow'hun kuuluvasta eCraft GO-ratkaisustawww.ecraft.com/fin/go

Lisätiedot ja kyselyt:

Ville Hemmilä, toimitusjohtaja, Microsoft, p. 0400 695 345, ville.hemmila(at)ecraft.com